Труды Кубанского государственного аграрного университета


<<<  Back

2017, № 69

UDC: [339.13+330.322]:631.115
GSNTI: 06.75.61

Theoretical foundations of competitiveness and investment attractiveness of agricultural organizations

Theoretical bases of competitiveness and investment attractiveness of agricultural organizations are considered. The essence of the concepts of ''competitiveness'' and ''investment attractiveness'' of agricultural organizations is studied. Factors influencing the level of competitiveness and investment attractiveness of organizations are revealed. Classification of factors of investment attractiveness of organizations allowed development of methods for their evaluation. The characteristics of the investment environment and investment activity of organizations are given.
Keywords: Competitiveness, factors, methods of evaluation, investment attractiveness
DOI: 10.21515/1999-1703-69-56-61

References:

  1. Ричард, Брили (Richard A. Brealy), Макконел. - [Электронный ресурс]. - Режим доступа: - Элитариум-Центр дистанционного образования. - Режим доступа: http: //www.elitarium.ru.
  2. Бондина, Н. Н. Финансовая устойчивость предприятия - основа повышения эффективности производства / Н. Н. Бондина // Экономика сельскохозяйственных и перерабатывающих предприятий. - 2012. - № 9. - С. 44.
  3. Положенцева, А. И. Финансы организаций (предприятий): учеб. пособие / А. И. Положенцева, Г. В. Савицкая, Т. Н. Соловьева, В. Д. Андрианов А. П. Есенкова; под общ. ред. Соловьевой. - М.: КНОРУС, 2012. - 208 с.
  4. Портер, М. Международная конкуренция: Пер. с англ. / под ред. В. Д. Щетинина. - М.: Междунар. отношения, 2011. - 896 с.
  5. Шевцов, В. В. Экспресс-диагностика качества экономического функционирования предприятий аграрного сектора на основе компьютерного мониторинга индикаторов финансовой устойчивости / В. В. Шевцов, В. А. Винокурова. - М.: Высшая школа управления, 2009. - 69 с.
  6. Томпсон-мл. Артур, А. Стратегический менеджмент: концепции и ситуации для анализа / А. А. Томпсон-мл., А. Дж. Стрикленд. - 12-е изд.: Пер. с англ. - М.: Издательский дом «Вильяме», 2013.
  7. Кревенс, Дэвид В. Стратегический маркетинг / Д. В. Кревенс. - 6-е изд.: Пер. с англ. М.: Издательский дом «Вильяме», 2011.
  8. Портер, М. Международная конкуренция: Пер. с англ. / Под ред. В. Д. Щетинина. - М.: Междунар. отношения, 2011. - 896 с.
  9. Фарукшина, Ю. М. Оценка инвестиционной привлекательности организации / Ю. М. Фарукшина, М. Н. Крейнина // Молодой ученый. - 2014. - № 7. - С. 419-421.
  10. Все о маркетинге: Сб. матер. для руководителей предприятий, экономической и коммерческой служб. - М.: Азимут-центр, 2013. - 336 с.
  11. Радионов, А. Р. Финансы предприятия: оптимизация, методы, стимулы / А. Р. Радионов, Л. Валинуровой // Финансовый бизнес. - 2010. - № 4. - C. 25-31.
  12. Основы предпринимательской деятельности / Под ред. В. М. Власовой. - М.: Финансы и статистика, 2012. - 496 с.

Authors:

  1. Lipciu Nina Vladimirovna, Dsc of economic, professor of the Department of Finance, Federal State Budgetary Educational Institution of Higher Education “I.T. Trubilin Kuban State Agrarian University”.
  2. Lipciu Kirill Ivanovich, PhD in economics, associate professor of the Department of Money Circulation and Credit, Federal State Budgetary Educational Institution of Higher Education “I.T. Trubilin Kuban State Agrarian University”.